donderdag 26 september 2013

 

Werk in uitvoering


Vandaag een positief stukje. “ Het werd onderhand ook wel eens tijd”, zo hoor ik u al denken. In Aarle-Rixtel wordt hard gewerkt aan de uitbreiding van de passantenhaven. Er komt ook een voorziening voor campers. Dit was nieuw voor mij. Helmond de Laarbeek gaan gezamenlijk aan de slag voor de ontwikkeling van de kanaalzone. Ik ben reuze benieuwd naar de uitkomst. De nieuwe Aldi in Aarle-Rixtel in de buurt zou wel eens een positief effect kunnen hebben.

In Laarbeek zijn de nieuwe woningen op de hoek Floreffestraat- Hertog Janstraat opgeleverd. Deze woningen zijn beslist een aanwinst voor Lieshout. Ondertussen gaat de bouw van de nieuwe basisschol in Lieshout onverminderd door. De leerkrachten van de Fontein zijn deze week al een kijkje in de nieuwe school gaan nemen. In Beek en Donk verrijzen de voorzieningenclusters. Het Commanderij College en de nieuwe sporthal mogen er zijn.

Jammer is dat er fouten zijn gemaakt bij het ter visie leggen van de plannen voor de Oro-woningen. De procedure moet opnieuw. Jammer. Ditzelfde geldt voor Nieuwenhof-noord. Hier moet zelfs een geheel nieuw plan gemaakt worden. Geen plan voor 100 woningen, maar, onder provinciale druk, een plan van 40 woningen.

Ondertussen heeft het SRE de woningplanning bijgesteld. Op basis van de provinciale prognoses zijn de aantallen verhoogd. Voor Laarbeek staat er voor de periode 2010-2017 605 woningen in de planning; voor 2012-2021 staan er 843. Als ik dan naar Nieuwenhof-noord kijk, begrijp ik van het provinciale besluit niets meer!

Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185