maandag 25 maart 2013



Sociale media


Vorige week was er een workshop voor raads- en collegeleden over het belang van sociale media. Marion Lijten verzorgde deze avond. Haar presentatie gaf een goed overzicht van de mogelijkheden en de valkuilen van de sociale media. Het was gewoon leerzaam.

Wat mij opviel was dat er nogal wat koudwatervrees bij raadsleden bestond.  Naar mijn gevoel onderschatten zij de mogelijkheden van  de sociale media en zagen zij vooral de gevaren. Toch denk ik dat bij de  komende verkiezingen voor de gemeenteraad  sociale media breed ingezet zullen  worden. Partijen zullen  er wel aan moeten, of ze willen of niet.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een weblog. Hiermee kun je meer bereiken dan met Hyves, Facebook of Twitter. Een discussie op Twitter blijft lastig. Het blijft meestal erg oppervalig. Een weblog is breder.

Aan het einde van de workshop kwam de vraag aan de orde of nadere afspraken  zouden moeten maken. Marion Lijten toonde zich een voorstander hiervan. Ik heb  zo mijn twijfels: waarom eigen afspraken? De normale fatsoensregels lijken mij meer dan voldoende. We moeten ook niet alles dicht willen regelen.

Voor wie de presentatie van Marion Lijten nader wil bekijken: zie http://prezi.com/vjybdfmvmzfg/gemeente-laarbeek/

Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185