woensdag 7 november 2012



 

Burgerparticipatie


Vanavond is er in het gemeentehuis een bijeenkomst over burgerparticipatie. Hiervoor zijn  de raad en alle belangstellende burgers van Laarbeek uitgenodigd. Ook is een aantal inwoners op individuele titel uitgenodigd. De Laarbeeekse burgers worden expliciet uitgenodigd op de stoel van de raad plaats te nemen. De bijeenkomst van vanavond heeft een interactief karakter en is het vervolg op een recente raadsbijeenkomst over dit onderwerp. Op de website van de gemeente valt hierover iets meer te lezen.

Ik ben heel benieuwd hoe de bijeenkomst vanavond gaat verlopen. Met name ook naar de verwachtingen waarmee inwoners naar deze bijeenkomst komen. Mijn indruk is dat de voorbereiding te wensen heeft overgelaten. Ik hoop overigens dat ik mij daar in vergis. De summiere manier waarop burgers op deze avond geattendeerd zijn, stelt mij teleur. Zo vraag ik mij af wie is  nu eigenlijk bij de gemeente de probleemeigenaar? En is alles wel zo goed doordacht?

We zullen het vanavond zien. Overigens had ik bij de raadsbijeenkomst over participatie ook mijn twijfels. Toen viel het echter uiteindelijk reuze mee. Wat nu gebeurd is en wat ons nu kan opbreken , is dat wij als raad geen kaders hebben benoemd. Misschien  scheppen wij hiermee verwachtingen waaraan we straks onmogelijk aan kunnen voldoen.

Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185