zondag 1 juni 2014

Weekbericht


Terug van weggeweest.

Een  paar dagen geleden zijn we teruggekomen van een verblijf in Budapest van bijna twee weken. Hoog tijd dus om de kranten en weekbladen door te bladeren. Heel veel nieuws leverde dit niet op.

De verkiezingen voor het Europese parlement.

Natuurlijk heb ik met belangstelling de artikelen over de verkiezingen voor het Europese parlement gelezen. De opkomst was bedroevend laag. “ De randstad kleurt paars; de rest van Nederland groen ” zo kopte de NRC. Ik neem dit met een korreltje zout. Met resp. 15,4 en 15,2 % van de stemmen past eerder bescheidenheid. Zo sla je geen deuk in een pakje boter. Europees gezien hebben de middenpartijen het redelijk gedaan; toch zijn de Eurosceptische partijen de grote winnaars van deze verkiezingen.
Duidelijk is dat er Brussel een nieuwe wind moet gaan waaien; minder Europa en meer saamhorigheid! Ik ben benieuwd wie de regeringsleiders gaan voordragen als de nieuwe voorzitter van de Europese commissie. Ik gok toch op de Luxemburger Juncker, al gaat het moeilijk worden door de tegenstand van de Engelse premier David Cameron.
Dat Twan Manders het niet gehaald heeft, daar ben ik niet rouwig om. Voor Lambert van Nistelrooij ben ik blij. Het heeft het gezien zijn inzet dubbel en dwars verdiend!

Wateroverlast

In Lieshout en Mierlo kon afgelopen dinsdag  de riolering het overtollige regenwater niet verwerken. Met name was de overlast in Lieshout in de Dorpsstraat en de Schutstraat groot. In de Dorpsstraat zwommen goudvissen. Nog nooit vertoond.

OJA

Vorige week werd OJA na de verbouwing heropend. Op de site van Radio Kontakt vond ik deze foto. Wat probeerde wethouder Briels duidelijk te maken? Aan zijn lichaamshouding te zien leek Tonny Meulensteen  mij niet geheel overtuigd.


Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185