woensdag 1 februari 2012


Hufterigheid ook bij de gemeente

 

Via een e-mail aan wethouder van Zeeland had ik gevraagd om een exemplaar van de definitieve versie van De Woonvisie Laarbeek 2011-2016. De directe aanleiding voor dit verzoek was dat er verschillende eindversies in omloop waren, waardoor praktisch niemand meer wist welke visie de definitieve was. Van Zeeland antwoordde prompt en via een van zijn medewerkers kreeg ik per direct de ontbrekende stukken ( verslagen klankbordgroep en de reacties van het SRE en de gemeente Helmond op het concept Woonvisie)  toegestuurd. Echter niet de eindversie van het rapport.

Het antwoord van de wethouder was zonder meer verbijsterend. Hij had na de commissievergadering de tekst van de Woonvisie “ nog eens goed tegen het licht laten houden door de ambtenaar ”. Hij had ermee ingestemd dat overtollige tekst geschrapt werd. “ Inhoudelijk is de tekst geheel overeind gebleven zeker wat betreft de arbeidsmigrant.” Zo schreef hij.  Dit alles roept bij mij de vraag op: kan dit zo maar, dit schappen in een rapport van een ander?  ( BMC in dit geval )   

De opmerking in het antwoord  “De papierenversie was voor mij ook een vraag hoe daar mee om te gaan. Maar daar kreeg ik van de griffie te horen dat men deze zelf kan printen (dat zou binnen de vergoeding passen die daarvoor wordt betaald) ” deed helemaal de deur dicht. Commissieleden kregen de papieren versie van de woonvisie voor de commissievergadering. Terecht. Raadsleden moeten  het met een digitale versie doen! Als de wethouder de moeite had genomen de wijzigingen even op papier te zetten, had ik er nog vrede mee kunnen hebben.

Nu zegt de wethouder en de griffie in feite: beste raadsleden zoek het zelf maar uit.

Over respect naar de raad gesproken!

Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185