maandag 16 november 2015



Weekbericht en blog van maandag j.l.


Naar aanleiding van mijn opmerkingen in de weblog van maandag j.l. over de profielschets voor de nieuwe burgemeester van Laarbeek ontving ik een reactie van Ad de Koning van het ED. Hij reageerde als volgt:

Hallo Willy,

Even als reactie op je blog over de Laarbeekse profielschets, ter info: de kwalificaties 'popi jopi', 'betweter' en 'allemansvriend' zijn geen eigen interpretatie van mij (de krant), maar zijn citaten uit het inleidend verhaal van Ria van der Zanden, voorzitter van de vertrouwenscommissie.. Ik dacht: ik laat het even weten.

Ik heb de geluidsopname van deze raadsvergadering afgeluisterd. Ad heeft gelijk. Niet hij heeft de kwalificaties verzonnen, zij werden inderdaad gebezigd door Mevr. Van de Zanden die in de raad verslag deed van de werkzaamheden van de voorbereidingscommissie en het proces dat doorlopen werd om tot deze profielschets te komen. 

Dus bij dezen deze correctie. Overigens doet het niets af aan de portee van mijn opmerkingen. Sterker nog het feit dat de voorzitter van de benoemingscommissie deze terminologie hanteerde, maakt het nog verontrustender. Overigens pleitte Ria van de Zanden ook sterk voor een burgemeester met verbindend vermogen. Terecht.


Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185