maandag 24 maart 2014



Laatste raadsvergadering


Vanavond wordt afscheid genomen van de raadsleden die de raad gaan verlaten. Eerst moeten de geloofsbrieven van de nieuwe raadsleden nog onderzocht worden. Daarna volgt het afscheid van de leden van de zittende raad die niet meer terugkomen. In totaal betreft het negen raadsleden, waarvan er theoretisch na de samenstelling van het nieuwe college van B en W nog terug kunnen komen. Het zijn vijf raadsleden, waaronder ik zullen niet meer terugkeren. In de weblog van gisteren heb ik de collega-raadsleden genoemd die gaan vertrekken.

Zo’n afscheid is een bijzonder moment. Persoonlijk heb ik in al de jaren dat ik mij met de politiek heb bezig gehouden al een aantal malen afscheid genomen. Dit keer is het anders. Bij andere gelegenheden had ik nooit het gevoel dat het een definitief afscheid was. Deze keer is het anders. Nu weet ik dat het definitief is. Dat maakt het toch wel bijzonder. Ik neem vanavond afscheid met een goed gevoel: het is mooi geweest.

Hoe ga ik nu verder met de sociale media? Deze vraag dringt zich natuurlijk nu op. Ik ben van plan in ieder geval voorlopig met de wekelijkse Nieuwsbrief door te gaan. In ieder geval zolang ik het gevoel heb dat het zinvol is en ik nog iets te melden heb.

Deze  web-log ga ik op een lager pitje zetten. Niet meer iedere dag, maar voortaan hooguit een paar keer per week. Dus wat onregelmatiger dan nu en afhankelijk van de vraag of ik iets te melden heb. De focus blijft wel gericht op Laarbeek en de regio. Twitter en Facebook wil ik blijven  gebruiken zoals ik dat tot op heden gedaan heb.

Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 053627185