dinsdag 1 november 2011





Woensdag  2 november 2011

Dorpsplatform




Ik heb grote waardering voor het Dorpsplatform Aarle-Rixtel. Natuurlijk ben ik het niet altijd eens met hun stelling name. Dat is logisch. Vooral hun vasthoudendheid waardeer ik zeer. Niet iedereen waardeert het optreden van het Dorpsplatform. Zeurderig en negatief zijn dan opmerkingen die in dit kader geplaatst worden. IK deel die opvatting niet.

Volgens mij heeft het Aarle-Rixtelse Dorpsplatform de juiste keuze heeft gemaakt: een Dorpsplatform moet onafhankelijk zijn, niet schromen zaken aan de orde te stellen en afstand houden van de gemeente. Het Dorpsplatform heeft dit heel goed begrepen en handelt er naar. Teveel aanschuren tegen de overheid is fataal voor een dorpsraad. Er moet de nodige distantie betracht worden. Doe je dit als dorpsraad of dorpsplatform niet of in onvoldoende mate, dan gaat op de duur je onafhankelijkheid er aan. Dat is voor een dorpsraad einde oefening.

Het Dorpsplatform Aarle-Rixtel heeft een groot aantal onderwerpen aangepakt. Een daarvan is de situatie in de Dorpsstraat te Aarle-Rixel. Ik kan me levendig voorstellen dat deze problematiek menig inwoner van Aarle-Rixtel heel hoog zit. Jarenlang is er al aandacht voor gevraagd en er gebeurt nagenoeg niets.

Misschien dat niet iedereen in gelijke mate denkt over het parkeerprobleem. Het doorgaande verkeer en vooral het doorgaande vrachtwagenverkeer zijn voor ieder een doorn in het oog. Het Dorpsplatform heeft de situatie in de Dorpsstraat integraal aan de orde gesteld. Terecht. Hier geldt maar een advies: volhouden en doorgaan.

Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185