maandag 13 oktober 2014


WMO


Gisteren stond ik voor de keuze waar ’s avonds naar toe te gaan. In het gemeentehuis was maandagavond de uitgestelde vergadering van de commissie Ruimtelijk Domein. Op de agenda stonden een groot aantal onderwerpen waaronder de visie van het college op de fusie van de woningstichting en de voorstellen van Gedeputeerde Staten met betrekking de Noordoost corridor. Met name dit laatste punt houdt zoals bekend de gemoederen danig bezig. In het Ontmoetingscentrum was vanavond op hetzelfde moment de presentatie van het WMO-plan. Dit plan was opgesteld in een drietal sessies door belangstellende burgers en professionals.

Na afweging heb ik gekozen voor de bijeenkomst over de WMO omdat de standpunten over de Ruit  onderhand wel duidelijk zijn en vastliggen en ik bekend was met de inbreng van de vertegenwoordiger van het CDA in de commissie. Enige vraag is nog hoe het nieuwe college met deze problematiek om zal gaan. Dus ben ik naar het Ontmoetingscentrum gegaan voor de WMO.

Ik was aangenaam verrast door de opkomst. Die was heel hoog. Allemaal met mensen die duidelijk gegrepen zijn door het onderwerp. Op de inhoud van het beleidsplan WMO dat gepresenteerd werd, kom ik eerstdaags terug.

Maandagavond ging het vooral om actiepunten te selecteren. Een 21-tal werden benoemd. Voor de zeven speerpunten die vanuit de zaal de meeste punten kregen, werden kartrekkers gezocht. Dit lukte helemaal. Op zich is dit alleen al een felicitatie aan de organisatoren waard.


Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185