woensdag 24 februari 2016



Afgelasting raadsvergadering en nog iets



De raadsvergadering Van 10 maart a.s. gaat niet door. Uit een mededeling van de raadsgriffier begrijp ik dat het presidium besloten heeft deze raadsvergadering te annuleren. Voor de raadsvergadering van 10 maart aanstaande stonden slechts drie onderwerpen op de conceptagenda. Hiervan waren twee agendapunten ook nog eens alleen maar hamerstukken. Uitstel naar de volgende raadsvergadering op 21 april was volgens het presidium mogelijk.

Het komt niet vaak voor dat raadsvergaderingen afgelast worden. In het verleden gebeurde dit zeer sporadisch. Er kunnen heel legitieme redenen bestaan om een raadsvergadering niet te laten doorgaan. Gebrek aan agendapunten is echter een opvallende reden. Het geeft te denken. Meestal geeft het aan dat zaken niet zo goed marcheren. Of hiervan in het Laarbeekse geval ook sprake is, kan ik op afstand niet goed beoordelen.

Dinsdagavond was in het Dorphuis de presentatie van het team Zorg en Welzijn voor de kern Lieshout. In de andere kernen had dit al eerder plaatsgevonden. Het team wordt operationeel per 1 april a.s. en zal op woensdag zetelen in het Dorpshuis.

Een paar zaken bij de overigens voortreffelijke presentatie vielen mij op. Er waren heel veel professionele hulpverleners aanwezig en slechts een beperkt aantal belangstellenden, vooral uit de kring van de Dorpsraad en de KBO. Andere organisaties heb ik althans niet gezien.

Tijdens de presentatie werd aandacht besteed aan een “ dorpsfoto ”. Dit is een product van de GGD op basis van een afgenomen enquête. De uitkomsten verbaasden mij. Uit de enquête kwam naar voren dat uitkomsten voor de kern Lieshout niet zoveel afwijken van de andere kernen. Dit is natuurlijk positief, maar klopt het ook? Ik heb zo mijn twijfels.

Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185