dinsdag 4 april 2017

Schoolwoningen 2


Gisterenavond vergaderde de commissie Sociaal Domein. Op de agenda stond o.a. het voorstel scholwoningen  ten behoeve van het Commanderij College te gaan bouwen in plaats van de aanvankelijk bedachte noodlokalen. Het was een verrassend voorstel waarmee de commissieleden werden overvallen. Toen de commissieagenda werd opgesteld was er zelfs nog geen sprake van dat dit voorstel er zou komen.

Toen ik naar de commissievergadering ging, vroeg ik mij af hoe het college dit zou gaan aanpakken. Zouden zij het voorstel plomp verloren in de commissie aan de orde stellen. Of zou er gestart worden met een toelichting. Dit laatste leek mijn het meest waarschijnlijke. Het punt werd behandeld als een normaal agendapunt dus zonder inleiding. Wel schoof Mevr Grootje aan achter de collegetafel.

In de commissie was vooral opluchting over het feit dat gemeente en Commanderij College er toch redelijk snel uitgekomen waren. Wezenlijke vragen werden nauwelijks gesteld. Er was bezorgdheid over de verkeerssituatie bij de school en er werd gepleit voor schoolwoningen die een toonbeeld van duurzaamheid moeten worden.

Zelf heb ik een aantal kritische opmerkingen geplaatst. De antwoorden waren helder en verduidelijkte, althans voor mij, de situatie. Of op 1 aug 2018 het nieuwe gebouw betrokken kan worden, is voor mij nog zeer de vraag. De tijd lijkt te kort.


Voor reactie wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185