Organogram
Sinds 1 januari 2013 werkt de gemeente
Laarbeek met een andere structuur van de ambtelijke organisatie. Pas afgelopen
maandag werd de nieuwe structuur op de website gepubliceerd. Rijkelijk laat
denk ik dan. Ik geef hieronder weer wat er op de website van de gemeente staat.
Structuur
De ambtelijke organisatie staat
onder leiding van gemeentesecretaris Carelien (C.A.) Liebrecht. Naast algemeen
directeur is zij ook adviseur van het college van burgemeester en wethouders.
De organisatie is met ingang van 1 januari 2013 opgebouwd uit drie pijlers en
een staf. Hieronder kunt u zien hoe de diverse aandachtsgebieden over de
organisatie verdeeld zijn.
Staf
De staf wordt rechtstreeks aangestuurd door de gemeentesecretaris. Onder de staf vallen de volgende aandachtsgebieden: Concern control, Juridische control en Organisatieadvies.
De staf wordt rechtstreeks aangestuurd door de gemeentesecretaris. Onder de staf vallen de volgende aandachtsgebieden: Concern control, Juridische control en Organisatieadvies.
Beleid en Projecten
De pijler Beleid en Projecten wordt aangestuurd door de heer Pieter (P.J.A.M.) Schouw. Binnen de pijler Beleid en Projecten zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Leefbaarheid, Zorg en Welzijn en Communicatie. Ook het bestuurssecretariaat is ondergebracht binnen de pijler Beleid en Projecten.
De pijler Beleid en Projecten wordt aangestuurd door de heer Pieter (P.J.A.M.) Schouw. Binnen de pijler Beleid en Projecten zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Leefbaarheid, Zorg en Welzijn en Communicatie. Ook het bestuurssecretariaat is ondergebracht binnen de pijler Beleid en Projecten.
Burgers en Bedrijven
De pijler Burgers en Bedrijven wordt aangestuurd door mevrouw Marianne (M.J.G.) van Buul. Binnen de pijler Burgers en Bedrijven zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Ondersteuning, Wmo, Burgerzaken en Omgevingsvergunning.
De pijler Burgers en Bedrijven wordt aangestuurd door mevrouw Marianne (M.J.G.) van Buul. Binnen de pijler Burgers en Bedrijven zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Ondersteuning, Wmo, Burgerzaken en Omgevingsvergunning.
Onderhoud en Middelen
De pijler Onderhoud en Middelen wordt aangestuurd door mevrouw Lisette (L.P.E.) van Vijfeijken. Binnen de pijler Onderhoud en Middelen zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Beheer, Facilitair, DIV, Buitendienst, Belastingen/WOZ en Financiƫn.
De pijler Onderhoud en Middelen wordt aangestuurd door mevrouw Lisette (L.P.E.) van Vijfeijken. Binnen de pijler Onderhoud en Middelen zijn de volgende teams ondergebracht. Deze teams zijn Beheer, Facilitair, DIV, Buitendienst, Belastingen/WOZ en Financiƫn.
O ja, er staat ook nog: “ Wat opvalt is dat het merendeel van het
management van de gemeente Laarbeek uit vrouwen bestaat. Dit komt niet vaak
voor bij de lokale overheid.”
Zou dit beleid zijn of toeval? Het juiste
antwoord weet ik nog steeds niet. Wethouder Briels tweette onmiddellijk terug:
“Merendeel
van t management van Laarbeek bestaat uit vrouwen. Ons beleid is simpel; uit de
vele kandidaten kiezen we de beste.” Okay, dat
weten we dan ook weer
Voor reactie mail naar wphvanosch@onsbrabantnet.nl of bel 0653627185